Škoda ukázala famózní koncept VisionC
Tuzemská Škoda má takové zažité postupy. Nová auta se ukazují už před autosalonem, koncepty až v předvečer jeho otevření. Nový VisionC se ale představil už teď. Je to koncept, není to koncept…?
Tuhle otázku nemusíme moc dlouho rozpitvávat. Škoda VisionC je sice koncept, ale spadá do strategie automobilky, která by chtěla v roce 2018 prodávat 1,5 milionů aut. Tahle studie je tak ukázkou, jak bude pokračovat evoluce nových vozů a třeba se s tímhle pětidveřovým kupé zanedlouho setkáme na silnicích.
To, co vám dnes ukazujeme, není ještě reálné auto. Jde o render pro hliněný model, byť v měřítku 1:1. Ale na autosalonu už by měl stát skutečný vůz, dokonce s motorem a přístupným interiérem.
Když už mluvíme o motoru, tak hned na začátek několik informací. Je to zážehový čtyřválec 1.4 TSI s výkonem 81 kW, který je konstruován pro spalování CNG i benzinu. Známe ho z nedávné zprávy o nasazení Škody Octavia G-Tec do sériové výroby. Tenhle turbomotor při provozu na zemní plyn spotřebuje pouze 3,4 kg (nebo pokud chcete 5,1 m3) zemního plynu na 100 kilometrů.
A teď k designu. Škoda pod vedením Jozefa Kabaně sprintuje na designerskou špici. Nemusíme se bát, že by auta byla nudná. To se ukázalo už u mnoha aut, které tenhle bývalý designér Bugatti Veyron navrhl pro Škodovku. Začalo to už u Yetiho a pokračuje do dneška.
Nový VisionC je však velmi výrazným skokem kupředu. Jasně, že takhle nebude auto vypadat na výrobní lince, ale i tak je to posun někam, kam zatím nejsme moc zvyklí – do hodně sportovního střihu.
Přesto Kabaň nezapomněl na odkaz Škodovky. Takže páté dveře jsou ty klasické, jaké známe z Octavie. Jen s trochu radikálnějším zakončením dveří.