Superostrá Octavia má přes 400 koní, jede skoro 300 km/h

Česká tuningová firma Hot Hatch Shop brousí modrou Škodu Octavii k dokonalosti jako drahý diamant. A daří se jim! Octavia RS má po jejich druhém zásahu takřka dvojnásobek svého původního výkonu.
Superostrá Octavia má přes 400 koní, jede skoro 300 km/h
Superostrá Octavia má přes 400 koní, jede skoro 300 km/h
Hot Hatch Shop

reklama

Před pár měsíci jsme vám tuhle modrou Octavii už ukazovali. Tehdy to bylo proto, že dostala slušnou dávku výkonu navíc. Tedy, abychom to upřesnili. Ne jen výkonu. Auto prošlo celkem velkou přestavbou, která se týkala především techniky. Už tehdy majitel i firma, která má úpravu na starosti, tvrdili, že tím práce na autě nekončí. Víc ale nikdo prozradit nechtěl.

Pořádný nárůst výkonu

Čekání na informace je konec a tak vám můžeme prozradit, že Octavia prošla další sérií úprav a je z ní hotová ďáblice. Hot Hatch Shop znovu sáhl po dílech od americké firmy APR a znovu udělal dobře. Výběr padl na větší turbo s označením IP38, nové mapy řídící jednotky, zbrusu nový výfukový systém se sportovním katalyzátorem a průměrem trubek 76 mm. Nový je i mezichladič a přibylo sportovní sání. Výsledek? Fenomenální! Octavia se může chlubit výkonem 420 koní a točivým momentem 570 Nm. Maximální rychlost se podle úpravce zastaví na hodnotě 290 km/h.

[[nid:]]

Dlužíme ale seznam dalších úprav a prací, které byly k tomuto výsledku zapotřebí. Zmínit musíme novou spojku Sachs a také převodovku, která dostala mechanický samosvor Wavetrac. Vzhledem k výkonu byly pořádně upraveny také brzdy. Vpředu nově najdete kotouče o průměru 360 mm se šestipístkovými třmeny od Racingline Performance. Celek završí slušivá 19“ kola od Ispiri, která jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2.

Ostrý start vyšel na výbornou

Podle úpravce jde o nejrychlejší civilní Octavii na oblíbeném mosteckém okruhu. A protože slova je potřeba podpořit také činy, vyhrála tahle modrá potvora letošní The Most Challenge 2016 s časem 1:55,056. Oproti minulé verzi úpravy je to časový posun o 2,3 sekundy a druhé auto, které v závodě projelo cílem, ztrácelo rovnou 4 sekundy.

Je to neskutečné, ale na první pohled obyčejné „eReSo“ v Mostě zpráskalo ostrá auta jako Nissan GT-R, BMW M3 nebo Ford Focus RS. Rychlejší byly už jen takřka čistokrevná závodní auta. No, klobouk dolů! Uvidíme, jestli je tohle finální verze úprav, nebo jestli se můžeme těšit na další nárůst výkonu.

reklama

reklama