Vlk v rouše beránčím. Nadupaný Mercedes vyrábělo Porsche

Na první pohled vypadá jako obyčejný starý Mercedes-Benz. Žádné spoilery, žádná křídla ani obrovská kola. Jenže když ho na dálnici vyzvete na souboj, budete se nejspíš hodně divit.
Mercedes-Benz E 500 generace W124.
Mercedes-Benz E 500 generace W124.
Auctions America
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Generace označovaná jako W124 se vyráběla od poloviny 80. do poloviny 90. let a u Mercedesu byla vůbec první, kdy se pro tento model vžilo oficiální označení třída E. Dodnes jde o jeden z nejkrásnějších moderních Mercedesů a díky stále relativně dostupným cenám jde o poměrně vyhledávaný youngtimer. To ovšem neplatí pro vzácnou a výkonnou verzi E 500, která se vyráběla pouze v letech 1991 až 1994 a vzniklo jen něco málo přes 10 tisíc kusů.

Mercedes i Porsche

Pod kapotou tohoto modelu najdete atmosférický osmiválec o objemu rovných pět litrů, který se může chlubit výkonem 326 koní a skvělým točivým momentem 480 Nm. Třeba tehdejší verze BMW M5 přitom stále nabízela jen šestiválec s podstatně menším "krouťákem". Oficiálně se E 500 rozjela na 100 km/h za 6,1 sekundy, v některých testech však byly naměřeny i časy o půl sekundy kratší. Maximální rychlost činila 260 km/h.

Zajímavé také je, že tento model vznikal v úzké spolupráci s automobilkou Porsche. Každý vůz byl vyráběn ručně a během montáže se hned několikrát přemístil mezi německými závody Mercedesu a Porsche. I proto trvala výroba každého vozu celých 18 dní. Na voze najdete i poměrně působivé brzdy, které mají vpředu kotouče o průměru 300 milimetrů a od konce roku 1993 celých 320 milimetrů.

Luxusní sleeper

Z dnešního pohledu tento vůz nijak agresivně nevypadá, oproti běžné verzi je nicméně o téměř 4 centimetry širší, o 23 milimetrů blíže k asfaltu a má upravené blatníky i boční prahy. Pokud jde o krásně udržovaný vůz na fotkách, ten bude na prodej v chystané aukci pořádané Auctions America. Očekává se cena 50 až 60 tisíc dolarů, tedy něco málo pod 1,5 milionu korun. Za to sice dnes pořídíte novou třídu E v základní výbavě, ale pokud jde o nás, neváhali bychom ani chvíli.

Reklama
Reklama