Vybíráme letní pneumatiky: rozměr na Škodu Octavia II
Dnes se podíváme opět na pneumatiky na Škodu Octavia. Ne všichni dnes mají nasazené na svém voze sedmnáctipalcové ráfky, na které byl minulý test. Tak se dnes zaměříme na menší a levnější rozměr – 195/65 R15 V.
Pneumatiky na patnáctipalcových ráfcích se používají jak u Škody Octavia, tak i u velmi rozšířených vozech, jako je Ford Focus, Hyundai i30, Volkswagen Golf nebo Citroën C4.
Menší ráfky znamenají většinou také nižší výbavu vozu, což je případ velké většiny prodaných firemních vozidel. Firemní prodeje jsou samozřejmě velkou částí prodejů všech značek. A tak tento rozměr je velmi důležitý ve všech statistikách.
ČTĚTE TAKÉ: JAK SE ZORIENTOVAT V OZNAČENÍ PNEUMATIK?
Dnes vám ukážeme dva testy, které na sobě nezávisle provedly dva subjekty – časopis AutoBild a autoklub ACE. Výsledky se samozřejmě liší, ale jde tu hlavně o rozdílné přístupy a váhy jednotlivých testů. Stejně je vítěz jen jeden.
Slaví Dunlop
V obou testech se velmi vzácně srovnal na prvním místě jak u AutoBildu tak u ACE Dunlop BluResponse Sport. Jde sice o patrně nejdražší pneumatiku v testu, ale to vyvážila svými výbornými vlastnostmi. Oba testovací subjekty tuto pneumatiku doporučily jako velmi dobrou.
Foto: ACE
Na dalších místech je nyní trochu nepořádek. Například AutoBild dal na druhou příčku Michelin EnergySaver +, který však autoklub ACE netestoval. Věnujme se tedy pneumatikám, které jsou v obou testech. Goodyear Efficient Grip Performance v testu ACE je třetí, u AutoBildu šestý. I tuto pneumatiku tak můžeme doporučit. Stejně tak i Fulda EcoControl HP (pozice ACE/Autobild: 9/3), Vredestein Sportrac 5 (2/4), Nokian Line (7/4) nebo Continental ContiPremiumContact 5 (4/12). S rozpaky bychom doporučili Pirelli Cinturato P1 (13/7).
Z testů vyplynulo, že nejhorší je tato šestice (nebyla testovaná v obou zkouškách):
- Firestone TZ300
- Nexen Nblue Eco
- Uniroyal RainExpert
- Sava intensa hp
- Viking Protech II
- Nankang XR-611 – naprosto nevyhovující