7 her s nejdebilnějším koncem, za který by se měli scenáristi stydět!

Tak skvělé hry s tak zoufalým vyústěním…
Prostě to museli nějak zabalit, ale takhle?
Prostě to museli nějak zabalit, ale takhle?

reklama

Spousta her prostě nemůže skončit v nejlepším. Máte pocit, že jste uprostřed toho největšího příběhu a nejednou plesk – někdo vás vyfackuje zkaženou zmrzlou rybou a pustí vám závěrečné titulky. WTF?

7. Call of Duty: Black Ops (2010)

Jak asi mohl skončit totálně přestřelený konspirační příběh o komoušském spiknutí, než storkou o vymývání mozků a vraždě Kennedyho? Navíc to celé korunuje závěrečná infiltrace na ruskou loď Rusalka! Chudák Antonín Dvořák asi rotuje v hrobě jak hlaveň minigunu. Ještě, že následuje vypečený zombie mód, kde tomu všemu Fidel a J.F.K. nakopou prdel!

6. Alan Wake (2010)

S postupem hraní začíná být jasné, že ta tajemná bublina musí jednou splasknout a finále nemůže dát uspokojující odpovědi. Nakonec se z toho scenáristi celkem slušně vylžou a Alan začne psát další kapitoly svého schizoidního příběhu s hláškou „Není to jezero – je to oceán“. Jenže celé to rozuzlení dává asi takový smysl, jako když se začínající pisálek pokouší o velký román ve stylu Stephena Kinga.   

5. Bioshock (2007)

Řekněme si to na rovinu. Výtečný Bioshock měl skončit smrtí Andrewa Ryana a velkým odhalením, že Atlas byl ve skutečnosti Fontaine a hráč byl jeho poslušným slouhou, který otrocky plnil rozkazy. Jak temné, kruté a mnohoznačné. Místo toho dostanete ještě nášup uvadající akce, vrcholící béčkovým bossem, a pak krátký filmeček, který vám vysvětlí, jestli jste byl hodný nebo špatný. Pfff!

4. Mafia 2 (2010)

Nemůžeme si pomoct, ale konec druhé Mafie působí uspěchaně, jako by ho scenáristi utnuli drtivým zvratem, aby bylo co dát do příběhového datadisku. Jenže žádný takový nepřišel a někteří hráči proto žijí dlouhé roky v naivní naději, že se z té šlamastiky Joe třeba nějak vylízal a ještě se s ním uvidíme…

3. Borderlands (2009)

Opravdu hodně škodolibý závěr poslední mise. Jasným cílem je dostat se do Bunkru (The Vault). Poté, co sundáte finálního bosse a chystáte se konečně zjistit, o co vlastně jde a co je uvnitř, tak se dozvíte, že vlastně nic, protože „klíč neotevře Bunkr ještě dalších 200 let“, ale určitě ho můžete prodat a dostat za něj slušnou škváru. Paráda, fakt paráda!

2. Mass Effect 3 (2012)

Nejslavnější zmršený konec všech dob, kdy dokonce BioWare vydali samostatný datadisk, aby „vyjasnili události“. Celou trilogii jste udržováni v pocitu, že vaše herní volby budou mít dopad v závěru velkolepého dobrodružství. Jenže ten dopad se smrskne na tři laciné volby, z nichž ani jedna nenabízí uspokojivé vyústění a chudák hráč se musí ptát: „A to je jako všechno?“ Bohužel ani opravený konec dojem moc nenapravil. 

1. Half-Life 2: Episode 2 (2007)

Ukončit celou sérii tak, že znenadání zabijete jednu z nejlepších postav ve hře, navíc způsobem, že se na všechno můžete jenom bezmocně dívat, je mimořádně kruté – obzvlášť, když okamžitě následují závěrečné titulky a pak dekádu trvající marné čekání na slibovanou třetí epizodu nebo na třetí díl, v který věří už jenom nenapravitelní optimisté. Hanba ti Valve, hanba!

reklama

reklama