Nejmodernější čínský vlak bude jezdit rychlostí až 600km/h. Jak vypadá uvnitř?

Cestování po souši bude brzy rychlejší vlakem než letadlem.
Čínský maglev nové generace
Čínský maglev nové generace
CRRC
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Čína zahájila testy vlakové soupravy, která bude jezdit rychlostí až 600 km/h. Jedná se o nejmodernější verzi technologie maglev, který k pohybu používá magnetický polštář místo kol. Prototyp se poprvé představil ve východočínském městě Čching-tao, kde sjel z montážní linky Čínské železniční kolejové společnosti (CRRC).

Pokud souprava v testech obstojí, začne její sériová výroba už v roce 2021. Měla by zrychlit dopravu mezi největšími čínskými městy, a to i oproti letecké. Například cesta letadlem mezi Pekingem a Šanghají trvá i s odbavením 4,5 hodiny (a to ještě bez dopravy z centra na letiště), stávající čínské rychlovlaky s maximálkou 350 km/h to zvádnou za 5,5 hodiny, jenže nový maglev slibuje stejný úsek zvládnout za 3,5 hodiny.

Pohled do kabiny stojvůdce v novém čínském maglevu
Autor: CRRC Pohled do kabiny stojvůdce v novém čínském maglevu

Čína už momentálně provozuje nejrychlejší maglev linku na světě, která dopravuje cestující na letiště Pudong v Šanghaji na třicetikilometrové trase rychlostí až 431 km/h. Té má v budoucnu konkurovat nová generace japonského Šinkansenu s názvem Alpha-X, jezdit má rovněž maximální rychlostí 431 km/h, ale na klasických kolejích.

Prostor pro cestující v prototypu nového čínského maglevu
Autor: CRRC Prostor pro cestující v prototypu nového čínského maglevu

Japonsko také testuje svůj maglev, který má jezdit mezi městy Tokio a Nagoja rychlostí 505 km/h, ale se spuštěním se počítá až v roce 2027. Uvidíme, zda do té doby dokáže Čína vybudovat trať pro svůj nový maglev.

Kdo bude vítězem souboje rychlovlaků? A přidá se do hry někdy i Česko?

Reklama
Reklama