Coca-Cola tvrdí, že lidé milují její plastové lahve. Každou minutu se jich vyhodí 200 000

Limonádový gigant dál zůstane taky plastovým gigantem.
Coca-Cola vysvětlila svůj postoj k PET lahvím
Coca-Cola vysvětlila svůj postoj k PET lahvím
iStock.com / koláž

Hlavním tématem letošního jednání světových lídrů v Davosu je ekologie a globální oteplování. Velkým problémem je ohromná spotřeba plastů, které zamořují krajinu i oceány. Nezanedbatelný podíl na tom má i limonádová korporace Coca-Cola, která je ročně zodpovědná za zhruba 3 miliony tun plastového odpadu.

Její viceprezidentka Beatriz Perez tlumočila státníkům jasný vzkaz – zákazníci chtějí nápoje v zavíratelných lehkých plastových lahvích. Proto nemá Coca-Cola v plánu vzdát se plastů na jedno použití. "Byli bychom špatnými obchodníky, kdybychom se nesnažili vyhovět svých zákazníkům," vysvětlila Perez.

V minulém roce byla Coca-Cola na špičce žebříčku korporací, které nejvíce znečišťují planetu plasty. Následují ji Nestlé a PepsiCo. Za jednu minutu se vyhodí zhruba 200 tisíc PET lahví s popiskou Coca-Cola na etiketě, přitom jen zhruba 10 procent se aktuálně recykluje, zbytek končí na skládkách nebo v oceánech, kde se dál rozkládají na nebezpečné mikroplasty.

Plasty v oceánech
Autor: istock.com Plasty v oceánech

Plánem Coca-Coly do roku 2030 je používat ve svých obalech alespoň 50 procent recyklovaných materiálů. Chce taky sesbírat a zrecyklovat stejné množství plastu či hliníku, jako používá ve svých lahvích či plechovkách.

Jelikož se hliníkové obaly dají na rozdíl od těch plastových recyklovat prakticky donekonečna, slibují mnozí výrobci, že je budou více upřednostňovat. Jenže jejich recyklace je značně energeticky náročná, čímž se její výhodnost do značné míry smazává.

Nejlepším způsobem, jak bojovat s plastovým znečištěním, je méně jednorázových lahví, což je však v zásadním rozporu s obchodním modelem nápojářských firem.

Umíte si představit svůj život bez PET lahví?

reklama