Facebook blokuje reklamy a příspěvky o koronaviru, které slibují lék nebo šíří paniku

Největší sociální síť vysvětlila svůj postoj ke koronaviru.
Facebook se zaměřuje na dezinformace v souvislosti s koronavirem
Facebook se zaměřuje na dezinformace v souvislosti s koronavirem
iStock.com / koláž

Facebook oznámil, že se speciálně zaměřuje na informace, které na něm kolují v souvislosti s koronavirem. Zakáže reklamy, které na něj nabízejí zaručené léky a bude potlačovat a označovat všechny příspěvky, které v souvislosti s virem šíří různé hoaxy a poplašné zprávy.

 "Zaměřujeme se teď speciálně na všechny druhy placených příspěvků, které se snaží vytvářet pocit paniky a různými způsoby se na něm přiživovat," vysvětlil v rozhovoru pro Business Insider mluvčí Facebooku. Koronaviru se také chytly mnohé konspirační a dezinformační weby, které milují témata vyvolávající strach – pocity spiknutí a ohrožení. 

Kontrola nepravdivých zpráv se nově týká také Česka i Slovenska, kde se o ni stará partnerské mezinárodní zpravodajská agentura AFP. Ta ověřuje důvěryhodnost příspěvků a jejich informačních zdrojů. Ty podezřelé pak označí varovným štítkem a potlačí jejich šíření.

Facebook se zaměřuje na dezinformace v souvislosti s koronavirem
Autor: istock.com Facebook se zaměřuje na dezinformace v souvislosti s koronavirem

Speciální pozornost bude v souvislosti s koronavirem Facebook věnovat také svému online tržišti Marketplace, kde už se začaly objevovat různé falešné výrobky slibující zaručenou ochranu před šířícím se virem.

Podobným způsobem se loni Facebook zaměřil na pověry a dezinformace, které se šířily v mnoha zemích ohledně očkování. Mezinárodní zdravotnické organizace na jejich základě měli značný problém očkovat například v Africe, ale hnutí proti vakcinaci pracuje podobným způsobem i v Evropě či Americe.

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama