Facebook už nebude zadarmo? Mark Zuckerberg naznačil budoucnost největší sociální sítě

Vypadá to, že Facebook míří ke své placené verzi.
Mark Zuckerberg
Mark Zuckerberg
Profimedia.cz/koláž

Šéfa Facebooku po sérii skandálů s únikem a zneužíváním osobných dat uživatelů grilují američtí senátoři. Psali jsme, jak se vtipně vyhýbal otázkám, zda Facebook nezneužívá svého dominantního postavení. A mnoho dotazů taky směřovalo na podstatu Facebooku – sbírání informací o chování uživatelů a jejich poskytování pro cílenou reklamu.

Několik senátorů se Zuckerberga zeptalo, zda neuvažuje o placené a "čisté" verzi Facebooku – ta by byla bez reklam a sponzorovaného obsahu. A zaručovala by uživatelům, že nebudou předmětem obchodu se svým soukromím za účelem cílené reklamy. Republikánskému senátorovi Orrinu Hatchovi řekl, že vždy bude existovat verze Facebooku zdarma, čímž naznačil, že připouští placenou verzi.

Později dokonce řekl napřímo, že placená verze Facebooku rozhodně stojí za zvážení. To by znamenalo, že byste si podobně jako třeba u streamovací hudební služby Spotify vybrali, zda chcete verzi zdarma s reklamami (a vším, co to znamená) nebo předplatné s vypnutím reklam a většími zárukami soukromí.

Myslíte si, že se skutečně dočkáme placené verze Facebooku? A šli byste do ní se zárukou větší bezpečnosti a žádných reklam?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama