Jednou Apple, pořád Apple? Kolik procent lidí si koupí iPhone a už nikdy neuteče ke konkurenci?

Jednou si kousnete do jablka a pak už nemůžete jinak...
Nejvíce zákazníků je spokojeno s iPhony. Pouze 9 procent uvažuje o změně značky.
Nejvíce zákazníků je spokojeno s iPhony. Pouze 9 procent uvažuje o změně značky.
Techie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Není žádným tajemstvím, že má Apple velice věrné zákazníky - a týká se to především jeho iPhonů. Kdo si jednou koupí telefon s logem nakousnutého jablka, málokdy značku opustí. Analytická společnost CIRP tenhle fenomén podrobně pozoruje a srovnává.

Předpoklady se potvrdily a věrných zákazníků Applu dokonce oproti minulosti přibylo. O výměně iPhonu za jinou značku neuvažuje 91% zákazníků. Velice dobře je na tom také největší konkurent Samsung, kde se loajalita zákazníků přehoupla přes 70%. S velkým závěsem za ním jsou pak lidé s telefony značky LG, z nichž více než polovina uvažuje o nákupu jiné značky.

Vývoj věrnosti zákazníků u jednotlivých značek mobilních telefonů.
Vývoj věrnosti zákazníků u jednotlivých značek mobilních telefonů.
CIRP

Apple by však neměl usnout na vavřínech, protože v jiné statistice je na americkém trhu až druhý za Samsungem; a to v počtu telefonů aktivovaných od začátku roku. Samsung jich má 39%, zatímco iPhonů "jenom" 31%. Dominanci téhle dvojice dokazuje fakt, že na všechny ostatní zbylo 30%.

Vedení Samsungu se dá vysvětlit tím, že měl od začátku roku několik nových modelů, zatímco Apple si premiéru řady 8 a X odbyl už na podzim. Jeho prodeje jsou však stále výborné. 

Jste spokojení se svým telefonem nebo plánujete zkusit jinou značku?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama