17. ledna 2020 11:57

WhatsApp zůstane bez reklam. Jak se na něm bude vydělávat?

Velká změna strategie pro oblíbené kecátko.

Facebook, majitel aplikace WhatsApp, ustupuje od plánu začít v ní prodávat reklamu. Pokud jste se začali smiřovat s tím, že se zaplní reklamou podobně jako příbuzný Instagram, Facebook nebo Facebook Messegner, můžete zůstat v klidu.

Podle deníku Wall Street Journal byl rozpuštěn tým, který se měl zabývat právě integrací reklam do aplikace, a také byl smazán veškerý kód, který tým vytvořil. Facebook totiž zřejmě našel jiný způsob, jak na WhatsAppu, který koupil v roce 2014 za 22 miliard dolarů, vydělávat.

Chce se totiž soustředit na způsob, jak "umožnit firmám komunikovat se svými zákazníky a spravovat tyto kontakty". V podstatě tak může jít o způsob sponzorovaných zpráv, takže jen jinou formu reklamy. Jakou bude mít takové oslovování zákazníků firmami podobu, se však teprve ukáže.

Cílení zpráv na jednotlivce však bude obtížné, když šéf Facebooku Mark Zuckerberg slibuje sjednocený systém šifrovaných zpráv pro Facebook, WhatsApp i Instagram.

Kvůli snahám Facebooku oslabit soukromí uživatelů a naplnit WhatsApp personalizovanou reklamou firmu opustili oba její spoluzakladatelé Jan Koum a Brian Acton. Druhý z nich je dlouhodobým kritikem Facebooku a jeho nekontrolované dominantní moci v online světě.

Věříte Facebooku, že nechá WhatsApp bez reklam?

Radek Londin

redaktor FTV Prima

Všechny články autora

Populární pořady na Prima Cool

RE-PLAY

Esport / Publicistický / Zábavný