YouTube přemýšlí, co udělat se zlým tlačítkem dislajk. Chystá se jeho zrušení?

Google chce letos něco provést s kontroverzním palcem dolů.
YouTube řeší, co si počne s tlačítkem DISLIKE
YouTube řeší, co si počne s tlačítkem DISLIKE
YouTube / koláž
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Palec dolů je na internetu velice ošidná věc, proto se mu většina sociálních sítí a stránek vyhýbá. Na YouTube ho však stále najdeme. Jenže jeho majitel Google už řeší, co s ním. Slouží totiž podle něho čím dál tím více jako prostředek kybernetické šikany.

V online světě skvěle fungují davové emoce, takže diváci často dávají videím z různých důvodů palec dolů, aniž by je vůbec viděli. Když se něco takového stane třeba youtuberovi, je to pro něho náročné nejen psychicky. Videa, které mají hodně dislajků totiž server automaticky méně doporučuje ostatním. Kromě špatných pocitů tak navíc přichází o diváky i o peníze.

Google například uvažuje, že by se u lajků a dislajků neukazoval jejich počet nebo by byl skrytý pod extra tlačítkem. To by vedlo uživatele, aby jednali méně impulzivně jen na základě chování ostatních.

Nebo by použití tlačítka dislajk bylo spojené s krátkým dotazníkem, co se uživateli na daném videu nelíbí. Pro aktivování palce dolů by ho musel dokončit. Nejráznější možností je samozřejmě úplné odstranění dislajku.

Youtubový projektový šéf Tom Leung poznamenal, že každá z variant má své výhody a nevýhody, ale prozatím se přiklánějí spíše k úpravě fungování dislajku než k jeho úplnému zrušení. Změna má přijít ještě letos, ale až po dostatečném projednání a otestování s uživateli.

Tlačítko s palcem dolů se nedávno obrátilo proti samotnému YouTube. Nejvíce "nenáviděným" videem na serveru se totiž stalo jeho vlastní výroční shrnutí YouTube Rewind 2018, které má podle detailních statistik momentálně 15,94 milionu dislajků.

Souhlasíte, že by měl YouTube nějak "hejtovací" tlačítko řešit?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama