Z YouTube mizí reklamy velkých firem! Je to začátek konce všech youtuberů?

Ačkoliv je nedávna aféra kolem PewDiePie a jeho nepovedeném vtipu hodně přitažená za vlasy, do velké míry naznačuje, jak se firmy staví k inzerování na YouTube. Nechtějí mít nic společného s něčím, co může byť jen zdánlivě kohokoliv urážet či působit jakkoliv neslušně. A proto přestávají na YouTube inzerovat.
Ze svých marketingových aktivit, spojených s YouTube, slevili zástupci McDonald’s, BBC, Channel 4, Lloyd’s a nově také američtí operátoři AT&T a Verizon. Jako hlavní důvod uvádí selhání nástrojů YouTube, které by měly filtrovat nenávistný obsah a zamezovat v něm zobrazování reklam.
Rána je to ale především pro Google, který v minulém čtvrtletí finančního roku utržil 26 miliard dolarů, z čehož rovných 22 miliard zajistily právě reklamy. Ztráta zejména amerických firem je proto velmi bolestivá a je na Googlu, aby co nejrychleji kontrolní mechanismus zprovoznili.
Pro YouTubery to může potenciálně znamenat ztrátu hodnoty jejich CPM a tím pádem i měsíčních výdělků bez ohledu na pokles ve sledovanosti. V tuto chvíli ale ještě zatím ne nijak výrazný.