Jaké různé scénáře nabízí poslední kolo 1. Tipsport COOL ligy? Přinášíme kompletní a detailní přehled!

Základní část letní 1. Tipsport COOL ligy má za sebou třináct ze čtrnácti kol a osud šesti týmů už je před posledním hracím dnem jasný. Stále se však hraje o umístění, ať už jde o nasazení do semifinále, tak i pro baráž o udržení. Pojďme si tak všechny scénáře postupně nastínit.
1. Tipsport COOL liga – kdo postoupí do play-off?
1. Tipsport COOL liga – kdo postoupí do play-off?

reklama

Do konce základní části zbývají čtyři zápasy, z nichž tři ještě napřímo ovlivní složení semifinálových dvojic. Ten čtvrtý je pak přímým duelem o nasazení do baráže. O nic už v závěrečném kole nepůjde týmům SINNERS a Sazka.BRUTE, které mají jisté umístění na opačných špicích tabulky, zatímco v případě šestého a sedmého místa půjde mezi Eclot Gaming a eEriness MARVO o to, kdo půjde do baráže proti 3. a kdo proti 2. týmu 2. Tipsport COOL ligy. Tým eEriness MARVO v tabulce zaostává za ECLOT o jeden bod a kvůli  horšímu skóre mu k posunu na 6. příčku pomůže jedině výhra za 3 body. Kromě těchto čtyř celků nám už tak zbývají jen CZC.eSuba, Sampi, Enterprise Esports a Dark Tigers, u kterých je situace vzhledem k postupu do semifinále o něco zamotanější. První dva jmenovaní mají místenku v play-off jistou, důležitou motivací je však i samotné nasazení do semifinále. Enterprise mají všechno ve svých rukou a Dark Tigers, aktuálně pátý tým tabulky, musí doufat v zaváhání.

Souhrn situace jednotlivých týmů:

  • 1. místo už nemůže SINNERS nikdo v posledním kole vzít
  • 2. až 5. místo rozhoduje tabulka níže (CZC.eSuba a Sampi mají jisté místo v semifinále, hrají jen o umístění)
  • 6. a 7. místo rozhodne vzájemný zápas Eclot Gaming vs. eEriness MARVO, kde EE potřebují vyhrát za 3 body
  • 8. místo už nemůžou Sazka.BRUTE v posledním kole zlepšit
1. Tipsport COOL liga – kdo postoupí do play-off?
1. Tipsport COOL liga – kdo postoupí do play-off?

Když si odmyslíme zápas eEriness MARVO a Eclot Gaming, tak tři zbývající nám dávají celkem 64 výsledkových kombinací. Ve hře jsou však pro umístění od 2. do 5. místa pouze čtyři různé scénáře pořadí postupující čtveřice. Vzniknout nám totiž v žádné výsledkové kombinaci nemůže shoda tří týmů se stejným počtem bodů, takže matematika může v tabulce v závěru článku vypadat složitě, ale jednotlivé scénáře jsou zcela jednoznačné:

  • 1. SINNERS, 2. CZC.eSuba, 3. Sampi, 4. Enterprise Esports
  • 1. SINNERS, 2. Sampi, 3. CZC.eSuba, 4. Enterprise Esports
  • 1. SINNERS, 2. CZC.eSuba, 3. Enterprise Esports, 4. Sampi
  • 1. SINNERS, 2. CZC.eSuba, 3. Sampi, 4. Dark Tigers

První scénář je nejvíce pravděpodobným, protože jej splňuje 44 (a 8 částečně) z 64 možných výsledkových kombinací. Pojďte se tedy zaměřit na všechny ostatní, ke kterým musí dojít specifickým sledem výsledkům.

Scénář #2: Kdy CZC.eSuba skončí třetí a ne druhá?

Pokud se Sampi podaří porazit SINNERS v základní hrací době a současně Enterprise oberou CZC.eSubu o 3 body, tak budou mít Sampi a CZC.eSuba stejný počet bodů. V takovém případě rozhoduje celkové skóre, která má aktuálně CZC.eSuba o 6 bodů lepší. Pro jistotu splnění tohoto scénáře tak Sampi potřebují SINNERS porazit rozdílem alespoň 4 bodů, potom by už šlo v zápase CZC.eSuby jen o výsledek, nikoliv o skóre. Sampi totiž hraje mírně do karet i to, že proti CZC.eSubě zaznamenali lepší výsledky, což je třetí decider po bodech a celkovém skóre. Aby se CZC.eSuba vyhnula tomuto scénáři, tak proti Enterprise potřebuje získat alespoň bod.

Scénář #3: Jak se mohou Enterprise dostat na třetí místo?

Pokud chtějí Enterprise pomýšlet na to, že poskočí o příčku výše a nepotkají v semifinále SINNERS, tak právě lídrovi tabulky musí ve 14. kole fandit, aby ideálně co největším rozdílem porazil Sampi. Pokud následně Enterprise získají plný počet bodů proti CZC.eSubě, tak půjde mezi Sampi a Enterprise o rozdíl skóre, přičemž Sampi mají před rozhodujícím dnem výhodu 14 kol. Enterprise by tak potřebovali vyhrát podobně drtivým skóre, jako se například podařilo v minulém kole právě Sampi proti CZC.eSubě (16:4). Pokud by Enterprise a Sampi měli kromě bodů i shodu celkového skóre, tak by třetí skončili Enterprise, protože mají lepší vzájemné zápasy.

Scénář #4: Co přesně posune Dark Tigers do play-off?

Celý tento rozbor píšeme hlavně pro to, že ještě není rozhodnutá skladba semifinálové čtveřice. Dark Tigers minule trestuhodně zaváhali proti Eclot Gaming, drobná naděje ale stále žije. DTG před závěrečným kolem ztrácí 2 body na Enterprise, u nichž si musí přát prohru proti CZC.eSubě. Pokud by přišla ještě v základní hrací době s rozdílem minimálně sedmi bodů, tak by Dark Tigers stačila výhra v prodloužení. Pokud by však Enterprise získali bod za prohru v prodloužení, tak naopak Dark Tigers musejí výhrou smazat rozdíl devíti kol v celkovém skóre. V případě shody skóre by na čtvrté místo šli Dark Tigers, protože o jediný bod zvládli lépe vzájemné zápasy. Výhodou tygrů je také to, že jejich zápas se odehraje až jako závěrečný a budou tedy vědět, na čem jsou.

Vysvětlivky přehledu výsledkových kombinací:

  • 3:0 znamená výhru v základní hrací době pro tým A, 2:1 znamená výhru v prodloužení pro tým A, 1:2 znamená výhru v prodloužení pro tým B, 0:3 znamená výhru v základní hrací době pro tým B
  • Pokud jsou dva týmy oddělené lomítkem, tak to znamená, že kromě daných výsledků záleží i na skóre zápasu. Při bodové shodě dvou týmů (neexistuje scénář pro shodu tří) totiž rozhoduje celkové skóre:
    • CZC.eSubu a Sampi dělí 6 kol, v případě shody má lepší vzájemné zápasy tým Sampi
    • Sampi a Enterprise dělí 14 kol, v případě shody má lepší vzájemné zápasy tým Enterprise
    • Enterprise a Dark Tigers dělí 9 kol, v případě shody má lepší vzájemné zápasy tým Dark Tigers
1. Tipsport COOL liga – kdo postoupí do play-off?
1. Tipsport COOL liga – kdo postoupí do play-off?

reklama

Tento článek najdete v těchto speciálech

reklama