Vzpomínáme na exoty: Sbarro Windhound

V roce 1978 postavil známý švýcarský designér a výrobce prototypů Franco Sbarro terénní vůz Windhawk. Měl být pro ty, kteří chtějí luxus, eleganci a jedinečnost.
Sbarro Windhound 6x6
Sbarro Windhound 6x6
Sbarro
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Tehdejší trh nebyl zrovna velkými terénními vozy nacpaný. Byl Nissan Patrol, Toyota Land Cruiser, Land Rover a Mercedes-Benz G. A právě na jeho základě vznikl Windhound. Vyrobeno bylo jen dvanáct exemplářů. Z nich šest mělo motor 6,9 l V8 z Mercedesu, dva motory BMW, pět z Jeepu a jeden jiný motor z Mercedesu.

Terénní auto mohlo být jen s dvojicí dveří na bocích nebo se čtveřicí. Zvláštností byl vůz, který si objednal saúdskoarabský král Khalid bin Abdul-Aziz Al Saúd. Ten chtěl speciální vůz pro jeho oblíbenou kratochvíli – sokolničení a lov. Auto tak má tři nápravy. Hydraulicky otevíratelná střecha je proto, aby mohl cestující v pohodlí střílet přímo z vozu. V pohodlí? Ano! Sedadla se totiž také hydraulicky zvedají, takže střelec při lovu sedí. Auto má umístěnou klec pro ptáky a ti se mohou za jízdy vypouštět.

Sbarro Windhound 6x6 Foto: Sbarro

Sbarro Windhound 6x6. Foto: Sbarro

Aby bylo zaručeno, že uprostřed pouště nedojde palivo, nádrž má objem neuvěřitelných 350 litrů. V zavazadelníku je také lednička s masem pro ptáka, když se vrátí z dobrého lovu.

 

 Sbarro Windhound Foto: Sbarro

Sbarro Windhound. Foto: Sbarro

Toyota Hilux Arctic 44 6x6

Nejextrémnější šestikolky světa

Rinspeed XchangE

Dejte si nohy nahoru v Rinspeedu

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Tento článek najdete v těchto speciálech