Audi SQ7 jako extravagantní monstrum s výkonem lokomotivy

Autosalon v Ženevě není jen o tradičních automobilových novinkách. Své projekty tu představují také ty nejlepší tuningové společnosti světa. Mezi nimi jsou také němečtí ABT, kteří přivezli vlastní verzi už tak našlapané SQ7.
Audi SQ7 od ABTu
Audi SQ7 od ABTu
ABT
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Německé tunery ABT vám asi představovat nemusíme. Už jsme vám jejich práci ukazovali na Volkswagenu Golf GTI Clubsport S anebo právě na jedné starší SQ7. Ale protože svět tuningu nikdy nespí, vzala si tahle partička pod ruce SQ7 ještě jednou a předvedla něco hodně odvážného.

Audi SQ7 je totiž samo o sobě celkem nenápadné. Má jen pár nápisů na karoserii a na první pohled ji poznáte hlavně podle čtveřice koncovek výfuků. A právě to u ABTu změnili. Přidali nové a hodně výrazné nárazníky i nástavce prahů, rozšířili blatníky a nabízejí také možnost snížení světlé výšky vzduchového podvozku až o 20 mm. K tomu všemu nabízí úpravce vydařená kola Sport GR v rozměru 22 palců, kterým matně černé lakování opravdu sluší.

Interiér, respektive jeho úprava, nezůstala exteriéru nic dlužna. Ačkoliv do Ženevy přivezl ABT verzi plnou karbonu a leštěného hliníku, vaší případné fantazii se meze nekladou. Místo karbonu můžete mít třeba pravé dřevo.

Malé peklo pod kapotou

Co nás ale zajímá nejvíc je to, co se odehrálo pod kapotou. Tam zůstal standardní třikrát přeplňovaný čtyřlitrový naftový osmiválec, ale jeho parametry už jsou lehce nestandardní. Z výroby vám nabídne 435 koní a 900 Nm točivého momentu, což jsou hodnoty pro SUV vskutku dostačující. ABT ale změnil mapy řídící jednotky, přidal kompletně nové výfukové potrubí s karbonovými koncovkami a výsledkem je 520 koní a 970 Nm točivého momentu. A prý to je prý jen začátek. Na přání zákazníka jsou schopni jít ještě dál. Hezká práce, nemyslíte? :)

Tento článek najdete v těchto speciálech
Reklama
Reklama